HET KLEINE HUISJE TUSSEN DE BOMEN

In het oude, Franse dialect van de streek, betekent 'cassière' een 'verborgen huis'. En wie 'verborgen' zegt, zegt natuurlijk ook 'mooi en goed behouden' ... in deze prachtige uithoek van de Franse Corrèze, La Xaintrie, waar we al onze inspiratie vandaan halen en onze natuurlijke ingrediënten, zoals de korenbloem, in onze tuinen kweken.

En vanwaar komt dan de voornaam 'Bernard', vraagt u zich misschien af? 'Bernard' is gewoon de voornaam van de oprichter van het merk Bernard Cassière, meneer Bernard Mas. Hij is ook de voorzitter en oprichter van de Groupe Sothys. En omdat hij zo verliefd was op zijn geboortestreek, was het voor hem niet meer dan logisch om de activiteiten van het bedrijf in de Corrèze te verankeren.

Zo, nu kent u het verhaal achter het merk en begrijpt u de drijfveren die van Bernard Cassière een merk maken om te koesteren. Een merk dat de natuur centraal stelt en eerbiedigt ...

Kom gerust eens langs in ons huis en bezoek de aangrenzende tuinen. Wij vertellen je met veel plezier meer over onze activiteiten en al het moois dat de natuur te bieden heeft ...

ONZE BESTAANSREDEN

Iedereen, mannen en vrouwen, kwalitatieve schoonheidsproducten bieden. Gendergelijkheid is belangrijker dan ooit en dus willen we benadrukken dan onze professionele schoonheidsproducten zowel bestemd zijn voor vrouwen als voor mannen. Iedereen heeft volgens ons recht op een eigen schapje in de badkamer!

DAGELIJKSE RITUELEN WAARMEE IEDEREEN ZICH BETER IN ZIJN 'VEL' VOELT

Er bestaat jammer genoeg geen magisch schoonheidsdrankje (sorry!), maar we ontwikkelen wel kwalitatieve producten die verschillende problemen doeltreffend verlichten: ze vertragen de effecten van de tijd, brengen een beschadigde huid weer tot leven, maken uw lichaam helemaal zomerklaar ...

DUURZAME EN GOED DOORDACHTE PRODUCTEN

Dat is onze missie! Wanneer we nieuwe producten ontwikkelen, besteden we erg veel aandacht aan de afkomst van onze ingrediënten en onze verpakkingen (we willen alles zo lokaal mogelijk houden). Sommige natuurlijke extracten komen uit onze eigen tuinen, andere verkrijgen we via fairtrade of worden biologisch geteeld ... altijd op een manier die het milieu en de maatschappij ten goede komt. Dat is onze missie en onze dagelijkse focus.

ONZE PRODUCTEN ZIJN KWALITATIEF EN TRACEERBAAR DANKZIJ ONZE EIGEN INFRASTRUCTUUR

Dat is onze grootste troef, want als deel van een familiale groep (Groupe Sothys) beschikken we over onze eigen infrastructuur waar we kwalitatieve producten maken die traceerbaar zijn. Al onze producten worden in de prachtige groene streek van de Corrèze gemaakt. Dat is 100% made in France, van het eerste ontwerp in onze R&D-labo's, tot de ontwikkeling ervan in onze productie-eenheden en de levering.

ONSCHADELIJKE, DOELTREFFENDE PRODUCTEN DIE DE ZINTUIGEN PRIKKELEN

We zijn altijd op zoek naar innovatieve texturen en geuren die het gebruik van onze producten extra aangenaam maken. Al onze producten worden getest (nooit op dieren!) door minstens één toxicoloog om te controleren of ze geen irritatie veroorzaken en doeltreffend zijn.

- Made In France -

- Unisexe -

- Cruelty Free -

- Traceerbaar -

NATUURLIJK

Bernard Cassière laat zich inspireren door al het moois dat de natuur te bieden heeft en transformeert dat in verzorgingsproducten voor het gezicht en het lichaam. Elk ingrediënt wordt gekozen op basis van zijn positieve effecten op de huid. Neem nu bijvoorbeeld onze biologische aloë vera. Deze plant staat bekend om zijn hydraterende eigenschappen en is bijgevolg een essentieel ingrediënt in ons hydraterend gamma.

STRIKT FORMULERINGSHANDVEST

Ons formuleringshandvest is een duidelijke uiting van ons engagement: het weerspiegelt de normen van de Europese Verordening betreffende cosmetische producten (dat sinds juli 2013 van kracht is en een van de striktste normen ter wereld is) en onze eigen voorschriften met betrekking tot het ontwerpen en formuleren van producten: 

- We verbieden het onszelf om betwiste bestanddelen te gebruiken (bv. parabenen, ftalaten, formaldehydes ...)

- We vermijden bestanddelen die het milieu kunnen schaden (bv. plastic korrels, palmolie ...)

- We testen onze producten niet op dieren en schakelen ook geen derden in om dat voor ons te doen: bij Bernard Cassière zijn we dol op konijntjes! Bovendien zijn dierenproeven overeenkomstig de Verordening betreffende cosmetische producten sinds 11 maart 2009 verboden voor bestanddelen en sinds 11 september 2004 voor eindproducten. En zelfs zonder die wetgeving, hebben we binnen onze Groep nooit dierenproeven gehouden.

- We willen zo transparant mogelijk zijn en dus vermelden we sinds maart 2018 het aandeel natuurlijke ingrediënten in onze producten via dit logo:

EEN ECOLOGISCH ONTWERP

Bij Bernard Cassière is 100% van ons karton afkomstig van duurzaam beheerde bossen. Het merendeel van onze kartonnen is bovendien recycleerbaar en onze verpakkingen worden digitaal gedrukt. Dat heeft meerdere voordelen:

- We gebruiken inkt met het label 'OK Compost'.

- We gebruiken enkel producten die op basis van gerecycleerd afval werden vervaardigd.

- We gebruiken enkel wat we nodig hebben en verspillen dus niet onnodige hoeveelheden karton of inkt.

- We verbruiken geen water en hebben geen platen nodig, zoals dat bij 'offsetdrukken' wel het geval is.

- We stroomlijnen voortdurend onze referenties om de gulden middenweg te vinden tussen 'voldoen aan uw behoeften' en 'de impact op de planeet en het gebruik van grondstoffen beperken'.

- We beperken de grootte en het gewicht van onze verpakkingen tot een minimum.

- We geven voorrang aan recycleerbare verpakkingen.

- Het papier en karton dat we gebruiken is afkomstig uit duurzaam beheerde bossen.

- We volgen de meest recente ontwikkelingen op het vlak van duurzaamheid nauwgezet op. Op ons kantoor hebben we zelfs twee verschillende vuilniszakken voor alledaags afval, zodat we extra goed kunnen sorteren :-) Sorteren is tenslotte niet meer dan een kwestie van bewustwording en motivatie!

NIEUW IN 2021: ECOLOGISCH HERVULBARE POTJES!

Voortaan kunt u uw producten gewoon bijvullen! De hervulbare potten zijn nu al beschikbaar voor het gamma Spirulina, Bamboe en Muesli.

Wat zijn de voordelen van ecologisch hervulbare potten?

1- Ze zijn beter voor het milieu: door potten opnieuw te vullen, verbruiken we minder plastic en nemen we deel aan de kringloopeconomie.

2- Hun ontwerp is milieuvriendelijk: alle onderdelen kunnen afzonderlijk worden gerecycleerd.

3- Ze zijn goedkoper: ze zijn niet alleen goed voor de planeet, ook uw portefeuille heeft er baat bij! Een navulling is gemiddeld namelijk 20% goedkoper dan een traditionele pot.

4- Ze zijn gebruiksvriendelijk!

VASTBERADEN


Bij Bernard Cassière doen we niets liever dan u verrassen en 'buiten de lijntjes kleuren'. Wij waren de eerste die in 2001 een hydraterende verzorging op basis van hennep ontwikkelden en in 2003 etenswaren gebruikten in onze bekende verzorging met chocolade.

Terwijl andere merken schoonheid tot het uiterlijke beperken, gaan wij holistischer te werk en beschouwen we schoonheid als een breed concept dat het welzijn van elke man en vrouw een stevige boost geeft. Wij hebben een gewaagde, authentieke visie van schoonheid en we willen die graag delen via verzorgingsproducten die we volgens deze filosofie ontwikkelen. Als deel van een familiale groep, zijn we altijd bereikbaar en brengt niets onze onafhankelijkheid in het gedrang.

     1. Eerlijkheid, transparantie en vrijmoedigheid, dat zijn de woorden die ons definiëren en de fundering van al onze communicatie en kwaliteitseisen.

     2. We maken geen loze beloftes: alle beweringen over onze producten en behandelingen zijn via labotesten aangetoond.

     3. We bewerken onze foto's niet met het gommetje in Photoshop, maar tonen foto's van echte mensen.

     4. We stellen ons elke dag opnieuw in vraag. We beweren niet perfect te zijn en proberen onze diensten voortdurend te verbeteren.

     5. Wij zijn Bernard Cassière en wij vechten voor onze overtuigingen!

-Bewezen doeltreffendheid-

-Niets dan de waarheid-

FORMULERING

Wanneer we onze verzorgingsproducten ontwikkelen, houden we rekening met normen die de huid respecteren. We stellen strikte eisen op het vlak van doeltreffendheid, verdraagzaamheid en gebruiksgemak, en gebruiken altijd zoveel mogelijk ingrediënten van natuurlijke oorsprong. Tegelijkertijd willen we dat onze producten de zintuigen prikkelen en lang meegaan. Om dat te bereiken gebruiken we soms kunstmatige ingrediënten die veilig, stabiel en doeltreffend zijn en waarvan het bewezen is dat ze onschadelijk zijn. Al onze ingrediënten worden nauwgezet en voorzichtig geanalyseerd door een toxicoloog-apotheker.

ZIJN ONZE PRODUCTEN VEGAN?

De meeste producten zijn vegan. Voor sommige gebruiken we ingrediënten zoals honing of bijenwas. Aarzel niet om ons te contacteren voor meer informatie.

WELKE TESTS VOEREN WE UIT?

Wanneer we onze verzorgingsproducten ontwikkelen, houden we rekening met normen die de huid respecteren. We stellen strikte eisen op het vlak van doeltreffendheid, verdraagzaamheid en gebruiksgemak, en gebruiken altijd zoveel mogelijk ingrediënten van natuurlijke oorsprong.

Tegelijkertijd willen we dat onze producten de zintuigen prikkelen en lang meegaan. Om dat te bereiken gebruiken we soms kunstmatige ingrediënten die veilig, stabiel en doeltreffend zijn en waarvan het bewezen is dat ze onschadelijk zijn. Al onze ingrediënten worden nauwgezet en voorzichtig geanalyseerd door een toxicoloog-apotheker.

WREDE DIERENPROEVEN:

We testen onze producten niet op dieren en schakelen ook geen derden in om dat voor ons te doen: bij Bernard Cassière zijn we dol op konijntjes (en zijn we geen wolf in schaapskleren)! Bovendien zijn dierenproeven overeenkomstig de Verordening betreffende cosmetische producten verboden. Zo weten we dat onze producten goed verdragen worden:

- Al onze producten ondergaan verdraagzaamheidstesten om na te gaan of ze veilig en onschadelijk zijn voor gebruikers. Deze testen worden in ziekenhuizen uitgevoerd op vrijwilligers (mensen), onder toezicht van een onafhankelijk laboratorium. Het team dat de producten onderzoekt, is multidisciplinair (toxicoloog, apotheker, dermatoloog, oftalmoloog, clinicus ...).

- Zodra de producten in de handel worden gebracht, volgen we ze goed op. We houden ze nauwlettend in de gaten (u kan dit vergelijken met een after-sales-service).

- Alle waarnemingen rond het gebruik van onze producten worden door onze klantendienstmedewerkers overal ter wereld aan onze experts doorgegeven.

- De waarnemingen worden onderzocht en onze experts geven geval per geval een antwoord. Zo weten we dat onze producten doeltreffend zijn: wanneer we een specifiek resultaat nastreven (zoals bij anti-agingproducten of afslankende producten), meten we nog vóór we de producten in de handel brengen hun doeltreffendheid (wij willen het placebo-effect absoluut uitsluiten).

- We voeren drie soorten testen uit: Een zelfevaluatie. Een technische expertise waarbij het product een score krijgt. Instrumentele proeven. Als het product niet door alle tests geraakt, verbeteren we de formule tot we tevreden zijn.

DE VERDRAAGZAAMHEID VAN ONZE PRODUCTEN

- Al onze producten ondergaan verdraagzaamheidstesten om na te gaan of ze veilig en onschadelijk zijn voor gebruikers. Deze testen worden in ziekenhuizen uitgevoerd op vrijwilligers (mensen), onder toezicht van een onafhankelijk laboratorium. Het team dat de producten onderzoekt, is multidisciplinair (toxicoloog, apotheker, dermatoloog, oftalmoloog, clinicus ...).

- Zodra de producten in de handel worden gebracht, volgen we ze goed op. We houden ze nauwlettend in de gaten (u kan dit vergelijken met een after-sales-service).

- Alle waarnemingen rond het gebruik van onze producten worden door onze klantendienstmedewerkers overal ter wereld aan onze experts doorgegeven.

- De waarnemingen worden onderzocht en onze experts geven geval per geval een antwoord.

DE DOELTREFFENDHEID VAN ONZE PRODUCTEN

Wanneer we een specifiek resultaat nastreven (zoals bij anti-agingproducten of afslankende producten), meten we nog vóór we de producten in de handel brengen hun doeltreffendheid (wij willen het placebo-effect absoluut uitsluiten).

We voeren drie soorten testen uit:

-  Een zelfevaluatie.

- Een technische expertise waarbij het product een score krijgt. Instrumentele proeven.

Als het product niet door alle tests geraakt, verbeteren we de formule tot we tevreden zijn.

KLEINE BEGRIPPENLIJST OM DE DRAAD NIET TE VERLIEZEN

Deze ingrediënten gebruiken we niet meer:

- Parabenen

- Minerale oliën

- Lanoline MIT/CMIT

- Ftalaten

- Formaldehyde GGO

- Plastic bolletjes

- Palmolie

- Fenoxyethanol: sinds 2014 gebruiken we fenoxyethanol niet meer bewust als bewaarmiddel. Sommige ingrediënten die we gebruiken, kunnen wel nog sporen van fenoxyethanol bevatten.

TOEKOMSTPLANNEN

We werken er momenteel aan om de volgende bestanddelen uit onze formuleringen te schrappen:

- Siliconen

- SLS/SLES, dat in schuimende producten wordt gebruikt ...

Deze lijst is niet volledig en wordt voortdurend bijgewerkt.

Product added to wishlist